Addiction Management and Integrated Care (AMIC), the tobacco, drugs and HIV prevention institution of Dhaka Ahsania Mission (DAM), is a widely acclaimed initiative in Bangladesh.
Web Mail | Useful Link | | | |

Recovery Month Celebration

ব্র্যাক বিশ্ববিদ্যালয়ে ব্যাটেল অব মাইন্ড-২০১৯ এর রোডশো বন্ধ

Dhaka Ahsania Mission observed the Recovery Month on 22 September 2019 at Ahsnia Mission Female Drug Treatment Center (FDTC). The objective of celebrating Recovery Month is to educate people that substance use treatment and mental health services can enable those with mental and Substance Use Disorders (SUD) to live healthy and rewarding lives. It also has significant impact on reducing misconceptions and stigma about mental health issues and SUD, thus enabling more people to seek help when needed.

FDTC celebrated the occasion with a view to promoting evidence-based treatment and recovery practices. Previous patients who had received in-house treatment from the center gathered on the occasion and shared their success stories. DAM Health Sector Director, Mr Iqbal Masud welcomed and congratulated the individuals who are on their recovery journey. Senior Counselor cum Project Coordinator of DAM’s IRSOP project, Mr Amir Hossain also spoke during the occasion. On behalf of the treatment center, recovery patients were honored with presents as symbols of appreciation for their struggle and dedication. At the end of the event, Program Officer for FDTC, Ms Umme Jannat thanked the audience and reminded everyone to strongly adhere to the good virtues of life. The event was presented by center Counselor, Ms Farzana Akter Sweety. Current occupants of the center also organized a cultural show on the occasion.

ঢাকা আহ্ছানিয়া মিশন ২২শে সেপ্টেম্বর ২০১৯ তারিখে আহছানিয়া মিশন নারী মাদকাসক্তি চিকিৎসা ও পুনর্বাসন কেন্দ্রে রিকভারি মাস উদযাপন করেছে। এই মাসকে নির্দিষ্ট করার উদ্দেশ্য হল যে সাধারণ জনগণের মাঝে এটা ছড়িয়ে দেয়া যে মাদক নির্ভরশীলতা এবং মানসিক অসুস্থতাকে নিয়ম ও নিয়ন্ত্রণে রেখে সুস্থ-স্বাভাবিক জীবনযাপন করা সম্ভব। এছাড়াও সমাজে বিষয়গুলো নিয়ে ভ্রান্ত ধারণাসমূহ এবং অপবাদধর্মী মানসিকতার পরিবর্তনে এই মাস জুড়ে কাজ করা হয়, যাতে করে অসুস্থ ব্যক্তিবর্গ চিকিৎসা নিতে অনুপ্রাণিত হয়।

নারী মাদকাসক্তি চিকিৎসা ও পুনর্বাসন কেন্দ্র এই অনুষ্ঠানের আয়োজন করে বিজ্ঞানভিত্তিক চিকিৎসা ব্যবস্থা এবং রিকভারি কার্যক্রমের প্রচার ও প্রসারের লক্ষ্যে। অনুষ্ঠানে রিকভারি জার্নিতে অবস্থানকারী বিজয়ীদের অর্জনসমূহকে উৎসাহিত করা হয়। কেন্দ্রে চিকিৎসা নিয়ে সুস্থ জীবনযাপন করছেন এমন নারীরা তাদের জীবন ও সংগ্রামের অভিজ্ঞতা সকলের সাথে ভাগাভাগি করেন। উক্ত প্রোগ্রামে স্বাগত বক্তব্য প্রদান করেন ঢাকা আহ্ছানিয়া মিশনের স্বাস্থ্য সেক্টরের পরিচালক জনাব ইকবাল মাসুদ। শেয়ারিং প্রোগ্রামে আরো উপস্থিত ছিলেন এবং বক্তব্য প্রদান করেন ঢাকা আহ্ছানিয়া মিশনের আইআরএসওপি প্রকল্পের সম্বনয়কারী মোঃ আমির হোসেন। চিকিৎসা কেন্দ্রের পক্ষ থেকে রিকভারি জার্নিতে থাকা নারীদের হাতে উপহার তুলে দেন জনাব ইকবাল মাসুদ। প্রোগ্রামের শেষে আহ্ছানিয়া মিশন নারী মাদকাসক্তি চিকিৎসা ও পুনর্বাসন কেন্দ্রের প্রোগ্রাম অফিসার, উম্মে জান্নাত এর সমাপনী বক্তব্যের মধ্যে দিয়ে প্রোগাম শেষ করা হয়। উক্ত প্রোগ্রামটি সঞ্চালনা করেন কেন্দ্রের কাউন্সেলর ফারজানা আক্তার সুইটি। রিকভারি মাস উদযাপন উপলক্ষ্যে কেন্দ্রে চিকিৎসাধীন রোগীরা এক মনোজ্ঞ সাংস্কৃতিক অনুষ্ঠানের আয়োজন করেন।

Please like and share us: